Krajane.cz - Belgie | Británie | Francie | Německo | Irsko | Kanada | Nizozemsko | Nový Zéland | Rakousko | Řecko | Švédsko | Švýcarsko | USA
Aachen | Augsburg | Berlin | Bonn | Bremen | Dortmund | Dresden | Düsseldorf | Erfurt | Frankfurt | Freiburg | Hamburg | Hannover | Karlsruhe | Kassel | Kiel | Köln | Konstanz | Leipzig | Magdeburg | Mainz | Mannheim | München | Nürnberg | Passau | Regensburg | Rostock | Saarland | Stuttgart | Trier | Ulm | Wiesbaden | Würzburg | Jinde v Německu
Vítejte :) | Uživatel: Heslo: Pamatovat: | Zaregistrovat! | Heslo? | cz sk de en
 
Stran: 1 2 3 [4] 5   Dolů
 
Autor Téma: Změna z AOK na privátní. (podmínky?)  (Přečteno 384811 krát)
kosmopolita



Karma: -25
Příspěvků: 348


« Odpověď #45 : Leden 19, 2016, 08:25:35 pm »

Hm, dobrý,  tak to vidím, že kdybych byl dneska zdravej, tak nejlepším řešením pro mě by bylo makat v kmenu ve Škodovce na bodovačce za 25000 - 30000,-(netto) a pod českým systémem. Nadával bych, ale ve skutečnosti by mi nic nechybělo. Mrknutí
« Poslední změna: Leden 19, 2016, 08:26:52 pm od kosmopolita » Zaznamenáno
jirike
Host
« Odpověď #46 : Leden 19, 2016, 09:25:40 pm »

Mám dobrého známého i na bodovacce, potkáváme se na hokeji Mrknutí a realita ve Škodovce je poněkud jina...
(Pracuje tam půlka města tedy je to ověřena informace) Mrknutí
Ale to s tim nesouvisí Úsměv jake má někdo zkušenosti  (i jako mlád a zdráv ) s privátní pojišťovnou v DE.
Zaznamenáno
kosmopolita



Karma: -25
Příspěvků: 348


« Odpověď #47 : Leden 19, 2016, 10:24:36 pm »

A jaká je tedy ta realita ve Škodovce?  Makal jsem tam ve kmeni před 15 lety. Ano pakárna. Tak jako každá fabrika. Je to tedy 15 let. Pracoval jsem vedle na lisovně. Za 20000,- netto. Já vím moc dobře jaká je realita. Já ti ji teda povím. Autobus ti strčí až pod hubu. Tudíž ušetříš za benzín. Něco ti ztrhnou ve výplatě Bonusy jako kráva. V nápojových automatech 8 st. lahváče Klášter, teplá jídla z 8 druhů na všechny směny, permanentky na plavání, hokej, do knihovny, a kdovíco ještě. Vlastní školka přímo v areálu. Různé akce pro dělníky. Já užani nezpomínám, co všechno. Podle mě si tam každej najde to svoje.Pro moraváky ubytovny přes silnici. Mužeš se přihlásit jako zaměstnanec na novou pozici, nebo uvolněnou a zkusit štěstí, když se dostaneš na novou pozici v rámci vnitropodnikové burzy. Spousta lidí mladých svoji pozici změní,právě už jen kvůli změně. 13. plat, bonusy za nemarodění, podniková rekreace, samozřejmě za dobrou cenu, vlastní rekreační středisko v Španělsku.......Mám pokračovat? Něco, co si obyčejnej skopčák ani neumí představit. Myslím, že právě ty, kdybys přičichl, tak bys zustal do smrti. Kolektivní smlouvy, kdy každej druhej rok vyjednaj odbory 5 - 10 %nárust platu. Na mojem fleku mají dneska 25 - 30000 netto. Po přičuchnutí k tomudle německýmu shitu, bych každýmu dělníkovi doporučil Škodovku. A je mezi svými(čechy) Takže se mnou raději o Škodovce ne, prosím ! Jo a pracoval jsem tam už poprvé v 90. letech, kdy tvým a dalších  snem bylo půjčit si na novou Felicii.  Tenkrát jsem byl mladší, firmy se předháněly v nabídce benefitů a tak jsem zkoušel jiné firmy......Jenže jiné firmy s předháněním benefitů skončily, nebo je pod tlakem tzv. krize zrušily. A jedinej kdo celá leta nabízí víc a víc, včetně těch benefitů, je právě  Škodovka. Takže dnes kdyby to šlo, bych se hned vrátil. Jinak, dostat se dnes ve Škodovce do kmenu, je hódně těžké.
« Poslední změna: Leden 19, 2016, 11:45:16 pm od kosmopolita » Zaznamenáno
kosmopolita



Karma: -25
Příspěvků: 348


« Odpověď #48 : Leden 19, 2016, 11:34:13 pm »

Jo ještě jsem si vzpomněl : Dělníci, jelikož se tam dělá v různých kombinacích směn, tak to mají tak vychytané, že mají během jedné šichty nárok na 2 dotovaná jídla. A vím, že tam hrála roli, překročení nějakého odpracovaného limitu.Jsou tam zaměstnané celé famílie a ani doma nemusí vařit. Protože během dne mají ve fabrice oběd i večeři. Jo tam si dělníci debužírujou. Rozhodně tam nevaří žádné blafy! Už jen mlhavě vzpomínám, že v práci jsem měl oběd a když jsem šel z práce, tak rovnou do jídelny na ještě dotovanou večeři.
« Poslední změna: Leden 19, 2016, 11:38:13 pm od kosmopolita » Zaznamenáno
rudo



Karma: -112
Příspěvků: 1466


« Odpověď #49 : Leden 20, 2016, 09:11:08 am »

no v tej Skodovke hotovy socializmus ... len nezabudaj, ze kazdy socializmus na tomto svete casom skrachoval hehe

a nemohli by radsej namiesto tych kadejakych vyhod a vlastnych rekreacnych stredisiek v Spanielsku radsej zlacnit auta? by sa chudaci ludia na SK alebo aj v CZ tak zadlzovat ...
« Poslední změna: Leden 20, 2016, 09:13:56 am od rudo » Zaznamenáno
kosmopolita



Karma: -25
Příspěvků: 348


« Odpověď #50 : Leden 20, 2016, 09:51:09 am »

Špatně položená otázka !  Měl by ses raději zeptat : A nemohli by raději místo miliardových zisků nenažraného VW,  zlacnit auta? Ano, to pak by šlo. A ne na úkor dělníků, kteří se tam hodně na ty peníze nadřou ! A navíc je tradice desítky let, že díky silným odborům, které asi jediné široko daleko v Evropě, skutečně se bijou za lidi. A zaplaťbůh drží kapitálisty z Reichu na uzdě. Protože by lidi jinak sedřeli z kůže a ještě by jim dali hovno !
« Poslední změna: Leden 20, 2016, 09:52:37 am od kosmopolita » Zaznamenáno
rudo



Karma: -112
Příspěvků: 1466


« Odpověď #51 : Leden 20, 2016, 10:22:28 am »

kosmopolita - iste, to by bola fajn vec, ale zisky robi VW hlavne pre svojich akcionarov no a kebyze mu ti nedaju podporu, tak neviem ci by boli prachy na investicie do novych technologii, AJ vdaka ktorym dnes skodovka uspesne predava auta ... lebo Skodovka mohla bez VW skoncit ako trebars znacka Lada alebo trebars POLSKI FIAT - kolko aut tie znacky predaju v dnesnej dobe v Cechach?

ja netrvam na tom, aby zisky koncernov boli vysoke, aj obrovske platy vysokych managerov su somarina, ale zial system kde sa to vsetko umelo obmedzovalo padol, ukazal sa ako neefektivny a ludia si zelali takyto "efektivny" system, kde sa da aj rozpravkovo bohatnut ... este si pamatam, ze namestia v 1989tom revali "to je ono"
Zaznamenáno
kosmopolita



Karma: -25
Příspěvků: 348


« Odpověď #52 : Leden 20, 2016, 10:48:56 am »

Ano , a právě proto, si Škodovka si muže díky silným odborům(českým) dovolit hodně benefitů pro své dělníky. A proč? Protože ve fabrice určují pravidla odbory. I tak VW shrábne ročně miliardy. Protože i přes vysoké ceny nestihá Škodovka vyrábět. A proč? Protože mají odbyt. Protože český management protlačuje přes nelibost  Němce, Škodovku do světa(Čína, Indie,Rusko..) Kdyby to záleželo na ,,Frickovi,, tak se dravost Škodovky omezí na úkor uvolněného místa pro Wolkswagen.
Zaznamenáno
rudo



Karma: -112
Příspěvků: 1466


« Odpověď #53 : Leden 20, 2016, 10:53:43 am »

keby nemcom vadila Skodovka, tak jednoduchsie ako "bojovat s odbormi" je zavriet ju a bol by klud :_)

"Protože ve fabrice určují pravidla odbory."

no ano, vdaka velkorysosti VW, ze im to dovoli ... je X-fabrik v Cechach aj na SK, ktore po 1989tom zavreli a odbory s tym nic neurobili ... preco, ved su silne, nie?
« Poslední změna: Leden 20, 2016, 11:21:26 am od rudo » Zaznamenáno
kosmopolita



Karma: -25
Příspěvků: 348


« Odpověď #54 : Leden 20, 2016, 11:39:19 am »

To asi ne. Vždyť Škodovka je tahoun VW Group. Němec shrábne každý rok miliardy. Chyba se stala, že se český stát začal paktovat s Němcem. Kdyby po 90. roce, když Škodovka byla státní a začala modernizovat, si nepustila Němce k tělu, stát by sypal do Škodovky státní prachy, tak dneska by zisky zůstaly doma. A Skopčák by jen závistivě čuměl. Asi tak.
Zaznamenáno
rudo



Karma: -112
Příspěvků: 1466


« Odpověď #55 : Leden 20, 2016, 12:02:18 pm »

kosmopolita - otazne je, ci by Skodovka bez nemeckych technologii sa vobec udrzala na trhu ... Taka LADA nic moc, aj DACIA sa musela nechat kupit aby vobec dokazala nieco predat ...
Zaznamenáno
kosmopolita



Karma: -25
Příspěvků: 348


« Odpověď #56 : Leden 20, 2016, 12:19:20 pm »

Všechno je o prachách Rudo. A nezadlužený stát, který po 90. letech ty prachy prostě měl, mohl platit a investovat ,, do vlastního,, Moc dobře si vzpomínán, jak,, nenápadně se Němec vkrádal do Škodovky,,   Mrknutí Samozřejmě, že politika sehrála svoji roli. Já už zažil ve funkčním státním podniku, co dokáží všehoschopní politici. viz Letiště Ruzyně. Za státní peníze modernizované a 1 miliardu čistého zisku-ročně.Což není moc, ale bylo to státu, který měl kontrolu nad svým majetkem ! A skoro 3 tisíce zaměstnanců, kteří cítili jistotu, a ne strach. Jeden z posledních podniků který jsme si nechali vzít od politiků
« Poslední změna: Leden 20, 2016, 02:40:00 pm od kosmopolita » Zaznamenáno
rudo



Karma: -112
Příspěvků: 1466


« Odpověď #57 : Leden 20, 2016, 12:47:38 pm »

ano vsetko je o prachoch ...
a ci CSSR v r. 1990 malo prachy? no neviem, ved prakticky vsetky fabriky boli zastarane (ktora firma mohla konkurovat na svetovych trhoch? snad zbrojovky? karlovarsky porcelan po nemcoch spred vojny?), fabriky zastarane (u nas v Ziari nad Hronom sa vyrabal hlinik technologiami, ktore vyvinuli rusi v 1930tich rokoch niekde na Sibiri), zeleznice zastarane, do obnovy bytoveho fondu sa prakticky nic neinvestovalo (vsetko slo na vystavbu panelakov, vies asi ako vyzerali stare byty v Prahe) atd. atd.

stat - Ceskoslovensko - ak chcel, mohol investovat do technologii aj pred rokom 1990, mozno aj nieco investoval, ale s efektivitou kapitalistov v tom nemal sancu sutazit ;-)


Zaznamenáno
jirike
Host
« Odpověď #58 : Leden 20, 2016, 12:51:09 pm »

Není jen Mladoboleslavska škodovka...  Mrknutí
Významný (většinový) podíl zakázkových aut a speciálů táhnou jinde Úsměv
A tam jsou platy i ony benefity trosku jiné...
Školka není v areálu a 20tis mas leda s třemi sobotami. ..
Každé uvolněné misto už obsazují agentury, kmenový jen ubývají. ..
Při poslední krizi, kdy oba dělají ve Škodovce, byli bez přesčasů a zůstávali patky doma, rodinný rozpočet měl 5-7tisic měsícne díru. ..
To už dávno není socialismus..... Mrknutí
Zaznamenáno
jirike
Host
« Odpověď #59 : Leden 20, 2016, 12:53:45 pm »

ano vsetko je o prachoch ...
a ci CSSR v r. 1990 malo prachy? no neviem, ved prakticky vsetky fabriky boli zastarane (ktora firma mohla konkurovat na svetovych trhoch? snad zbrojovky? karlovarsky porcelan po nemcoch spred vojny?), fabriky zastarane (u nas v Ziari nad Hronom sa vyrabal hlinik technologiami, ktore vyvinuli rusi v 1930tich rokoch niekde na Sibiri), zeleznice zastarane, do obnovy bytoveho fondu sa prakticky nic neinvestovalo (vsetko slo na vystavbu panelakov, vies asi ako vyzerali stare byty v Prahe) atd. atd.

stat - Ceskoslovensko - ak chcel, mohol investovat do technologii aj pred rokom 1990, mozno aj nieco investoval, ale s efektivitou kapitalistov v tom nemal sancu sutazit ;-)


Naprosto souhlasím. ..
A cokoli se snažili zachránit,  byli jen další vyhozene miliardy...
Třeba ČKD. ..
Zaznamenáno
Stran: 1 2 3 [4] 5   Nahoru
 
 
Skočit na:  

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!

Impressum (Pravidla stránky) | Kontakt | Mnichov.de © 2024

Stránka Čechů a Slováků o životě, práci a studiu v Mnichově - Německu. Užitečné články s aktuálními informacemi o životě, práci, studiu, kultuře, památkách, akcích v Mnichově i jinde v Německu. Diskuze, inzerce ubytování, práce i seznámení, galerie s fotkami, spolujízda z a do Mnichova. Vše co potřebujete vědět pokud se chystáte vycestovat a nebo přestěhovat do Mnichova - Německa.

Odkazy | spolujizda | Zahnarzt München